DSpace DSpace Softwareについて
個性を持った自立的な人間の創造
    
English
 

SEIKEI University Repository >
01:紀要(Bulletin) >
12:一般研究報告 >
第51巻 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10928/1251

タイトル: Video Revisited : Facebook, Motivation, and Confidence
著者: Maddenm, Christopher P.
発行日: 2018年10月
出版者: 成蹊大学
抄録: Enhancing motivation among Japanese university students to study English while building their confidence in speaking the language is a constant concern for many practitioners. Motivation can be recognized as a complex web of influences, such as the interplay between intrinsic and extrinsic factors, age and faculty of students, methodology and type of task, affinity for the instructor, academic level, and the content being studied. Confidence can be raised by practice and constructive feedback. This research studies the effects of uploading numerous videos and commenting (in English) on classmates’ videos. It is expected that motivation and confidence will exceed that of a regular classroom. 日本の大学生が英語を学習するためのモチベーションの向上と英語を話す自信をつけさせることが、多くの教育者にとっての関心事です。モチベーションは、内因性および外因性の因子間の相互作用、生徒の年齢と学部、方法論とタスクの種類、教師への親近感、学力及び学習内容等の複雑な相互作用によると考えられています。自信は、前向きなフィードバックによって増幅させることができます。本研究は,それぞれの学生達が数多くの動画をアップロードし、クラス内で他の学生の動画に対し英語でコメントするという勉強の効果を調べたものです。この方法は、通常の学習よりも、モチベーションと自信を持つ上でより高い効果が期待できます。
URI: http://hdl.handle.net/10928/1251
出現コレクション:第51巻

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
ippankenkyuhoukoku-51-4_1-15.pdf208.91 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください