DSpace DSpace Softwareについて
個性を持った自立的な人間の創造
    
English
 

SEIKEI University Repository >
01:紀要(Bulletin) >
13:アジア太平洋研究 >
No.36 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10928/191

タイトル: University Citizenship Behavior in Class : The Effect of Professor's Lecture Justice on Students' Diligence
著者: Ueda, Yutaka
Yoshimura, Atsuko
キーワード: university citizenship behavior
satisfaction
organizational justice
発行日: 2011年11月
出版者: 成蹊大学アジア太平洋研究センター
抄録: Discretionary behaviors of students that contribute to their university are termed university citizenship behavior (UCB). Past research has shown that students regarded their diligence in class to be a part of UCB, similar to conscientiousness of employees being a part of organizational citizenship behavior (OCB). This study examines the effect of professors' lecture justice behavior (fair-minded teaching behaviors) on students' diligence in class. Data were collected from 385 students at a private university in Tokyo, Japan. The results indicated that lecture justice had a positive effect on UCB in class, and this effect was fully mediated by satisfaction. Some implications for practice and future research are also discussed.
URI: http://hdl.handle.net/10928/191
出現コレクション:No.36

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
asia-36_87-99.pdf53.04 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください