DSpace DSpace Softwareについて
個性を持った自立的な人間の創造
    
English
 

SEIKEI University Repository >
01:紀要(Bulletin) >
13:アジア太平洋研究 >
No.38 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10928/423

タイトル: Quality Signaling, Advertising and Firm Numbers
著者: Tsui, Hsiao-Chien
Lin, Yi-Shiun
発行日: 2013年11月
出版者: 成蹊大学アジア太平洋研究センター
抄録: This paper investigates whether low-quality firms can pretend through advertising to be high-quality firms, which is a signal of product quality, when the number of firms increases. We assume that consumers remain loyal to high-quality firms after purchasing high-quality products and will therefore not patronize low-quality firms, which pretend through advertising to be high-quality firms. Our results indicate that the possibility of low-quality firms entering the high-quality market declines when the number of high-quality firms increases. Furthermore, the result of this paper suggests that if the number of low-quality firms is larger than that of high-quality firms, it may not be profitable for low-quality firms to advertise.
URI: http://hdl.handle.net/10928/423
出現コレクション:No.38

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
asia-38_141-160.pdf2.4 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください